Herroepingsrecht
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden. Dit geld niet voor onze verse producten (truffles en paddo groeikits), seks artikelen, vaporizers of bongs/pijpjes waarvan de verpakking is geopend en/of gebruikt.
Regels
Gebruik maken van het herroepingsrecht is wettelijk aan een aantal regels verbonden. Zo moet tijdens deze termijn de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden, in verband met onze Hygiëne code geldt niet voor voor vaporizers, bongs/pijpjes en sex speeltjes. Onze verse producten zoals truffles en groeikits kunnen niet worden terug gestuurd omdat dit gaat om verse producten met een houdbaarheidsdatum. Deze kunnen niet terug in de verkoop en mogen daarom ook niet retour worden gestuurd tenzij het gaat om een productie of kwaliteit fout.
Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren in de originele staat en verpakking aan Dutch-Smart retourneren.
Producten die beschadigd, incompleet of voor langere tijd gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking.
De kosten en het risico van het retourneerden zijn voor rekening van de klant. Dutch-Smart is verplicht om binnen 30 dagen de bedragen terug te betalen die reeds door de consument betaald zijn, exclusief de verzendkosten voor het retour sturen van het product.
Voordat je bestelling verzonden is
Zolang je bestelling nog niet betaald, verpakt en/of verzonden is, kun je de bestelling annuleren door een email te sturen aan support@dutch-smart.nl .
Wat is mijn garantie als mijn paddo groeikit is beschadigd of niet werkt?
Houd er rekening mee dat het kopen van dit product enige vaardigheden vereist en dat de exacte instructies moeten worden gevolgd. Als u andere instructies volgt, geven we aan dat we geen garantie kunnen geven op de kwaliteit van de kits. Ervaar je een probleem met de groeikit? Neem dan binnen 6 tot 8 weken na aankoop contact met ons op. De kits zijn een klein stukje natuur in een doos en ze reageren niet op deadlines en zijn elk hun eigen. Ook is het belangrijk om te weten dat de kits tijdens het vervoer in de zomer niet onder de garantie vallen. Dit omdat de omstandigheden boven 25 graden problemen bij het mycelium kunnen veroorzaken. De kits kunnen binnen een week groeien, maar het kan tot 5 weken duren. Zorg er ook voor dat u de kit meteen opzet bij ontvangst. Bewaar altijd de omhulsel waarin de growkit is geleverd, deze bevat de batchnummers die we nodig hebben voor garantie als de growkit beschadigd is.
Zorg er altijd voor dat u met handschoenen, een gezichtsmasker en schone frisse lucht en water werkt wanneer u met deze kits werkt. We zijn niet verantwoordelijk voor eventuele infecties die in de kit zitten als er geen schone werkruimte is geweest. De kits mogen nooit met blote handen worden aangeraakt en mogen nooit rechtstreeks zonder gezichtsmasker worden ingeademd. We sturen alleen vervangingen voor kits als we zien dat er een verkeerde batch uit ons laboratorium is gekomen. Houd er rekening mee dat we slechts 1 vervanging(of geld retour) sturen, tenzij er iets mis was met de batch of levering.
Nadat je bestelling verzonden is
Wanneer u uw bestelling ontvangen hebt en ze wil retourneren stuur dan altijd eerst een email naar support@dutch-smart.nl.
Je betaalt slechts de verzendkosten voor het retourneren zelf. Het totaalbedrag wordt teruggestort op je bankrekening zodra Dutch-smart je retourzending heeft ontvangen. Let dan ook op dat u uw rekeningnummer vermeldt!
Wees je ervan bewust dat u, onafhankelijk van de reden tot annuleren, binnen de wettelijke tijdslimiet dient te handelen en Dutch-Smart dus binnen 14 dagen na ontvangst van u bestelling op de hoogte dient te brengen, en vervolgend binnen 14 dagen retour te sturen.
We hebben het product retour ontvangen ter reparatie, wat nu?
Onze experts bevestigen de ontvangst en onderzoeken het probleem.
- Als reparatie een optie is zullen we dat doen. We testen het product en sturen het naar je terug.
- Als het niet mogelijk is het product te repareren, sturen we je een vervanging toe. Dit gaat via onze leverancier en kan dus even duren.
Vergeet niet eerst contact op te nemen met onze klanten service voordat het terug gestuurd wordt.
U mag een product retourneren binnen het herroepingsrecht indien:
- U het product niet gebruikt hebt. (dit geld niet voor onze verse producten)
- Er geen zichtbare schade op het product te vinden is of duidelijke tekenen van gebruik zichtbaar zijn.
- Het product en alle onderdelen die erbij horen, in dezelfde staat wordt geretourneerd zoals het naar de klant verstuurd is.
- We zullen het te crediteren bedrag verminderen indien: Producten door gebruiker of onderweg terug naar ons zijn beschadigd.
- Het verpakkingsmateriaal 100% in orde is.
- Indien u uw bestelling weigert of niet duidelijk aangeeft dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht binnen de overeengekomen periode, is het voor Dutch-Smart onmogelijk om na te gaan waarom u uw bestelling niet aangenomen hebt.
- In zulke gevallen zal u bestelling niet alleen in rekening worden gebracht, maar ook alle bijkomende kosten die Dutch-Smart moet maken in verband met de transactie. Wees ervan bewust dat u door wet- en/of regelgeving verplicht bent ons actief te informeren over u voornemen om producten binnen de overeengekomen periode te retourneren.
- De geretourneerde producten dienen in dezelfde staat te zijn zoals zij ons magazijn verlieten.
- Het niet gaat om een vaporizer of sex speeltjes, in verband met onze Hygiëne code kunnen wij deze producten niet retour nemen.